#nevernotflying

Wat een enorm voorrecht! Ik mag me, samen met nog 29 andere hardlopers, een ASICSFrontrunner noemen. Er waren in Nederland en België bij elkaar wel 2500 aanmeldingen! Hoe klein is de kans dan dat je erbij hoort?! (Niet dat ik nu ga rekenen, want statistiek is niet mijn sterkste kant). De kans was zeer klein in elk geval. 


Vanaf 3 januari heb ik in spanning gezeten. Toen heb ik me namelijk aangemeld, op de eerste dag. Ik kreeg zelfs berichtjes van mensen, dat de aanmelding open ging en of ik me al had aangemeld. Superschattig! Daarnaast hebben er kennelijk ook nog wat hele hele lieve mensen een goed woordje voor me gedaan. Dankjulliewel!


Via Social media, maar ook via Leopoldo, had ik al eens kunnen zien wat “Frontrunner zijn” nu eigenlijk in houdt. Frontrunners zijn een groep gepassioneerde hardlopers, die hun liefde voor hardlopen en het merk Asics naar buiten uitdragen. Dat is natuurlijk nog steeds heel erg vaag. Het komt erop neer dat wij, als team, toffe dingen mogen bedenken en organiseren (denk aan Social runs, clinics, misschien wel wedstrijden) en dat alles gesponsord door Asics!  Misschien was het jullie nog niet opgevallen, maar dat is nou juist wat ik heel erg tof vind om te doen! Ook gaan we samen deelnemen aan wedstrijden, gaan we op kennismakings- & trainingskamp en zo krijg ik er hopelijk weer een hele berg leuke loopmaatjes en kennis over hardlopen bij!  En ja… wij krijgen twee keer per jaar een leuke set kleding met schoenen, maar we worden niet volledig gesponsord daarin, zoals sommigen denken! 




#hatersgonnahate 

In januari heb ik me een paar keer goed opgewonden over wat Instagram posts en opmerkingen. Azijnpissers die het hele concept maar niks vonden. Bekenden van me, die het belachelijk maakten. Tuurlijk kon ik er ook wel een beetje om lachen, maar het stak me toch wel. Ik ben dan ook het gesprek aan gegaan met degenen. Een blogger die vond dat je nooit altijd tevreden kon zijn met een merk, dat je daar geen echte opinie over kon delen als je ‘erbij’ zou zitten, en een vriend die het erg vond dat al die aanmeldingen werden gedaan door mensen die er alleen maar in zaten voor het gratis spul. Daarnaast zag hij niet de extra waarde in van het ‘teamgebeuren’. Ik vind het goed dat ze bij deze punten hun vraagtekens hebben gezet. Want zijn er echt 2500 mensen die liefde hebben voor het merk Asics? Ik denk dat ze het merk zeker wel kunnen waarderen, maar misschien maakt het ze niet echt uit welk merk ze dragen.  

Een korte Wikipedia: 

ASICS (株式会社 アシックス, Kabushiki-gaisha Ashikkusu) is een Japanse fabrikant van sportschoenen en -kleding en behoort tot de vijf grootste producenten van sportartikelen en -accessoires ter wereld. De naam is een acroniem van Anima Sana In Corpore Sano, (Latijn) en staat voor een gezonde ziel in een gezond lichaam. Vanaf de oprichting in 1949 (destijds als Onitsuka Co., Ltd) is ASICS voortdurend bezig geweest om met behulp van wetenschappers, topatleten en coaches nieuwe sportartikelen te ontwikkelen.

In mei 1990 werd in Kobe, Japan het ASICS onderzoekscentrum voor sportwetenschappen geopend. Het instituut bestaat uit verscheidene afdelingen met diverse specifieke taken, zoals het analyseren van lichaamsbewegingen, het testen van materialen en het ontwikkelen van nieuwe producten.

Ik vind het een bijzonder merk. Buitenom dat ze dus al mega lang bestaan, zijn ze altijd bezig met de atleet en het lichaam, in plaats van de fashion. Mijn eerste Asics haalde ik bij de RunnersWorld in Utrecht. Hele fijne nimbussen. Maar mijn vraag (die de verkopers altijd krijgen ) was: “zijn ze er ook in een andere kleur?” En toen zei de verkoper wijselijk: het gaat er niet om hoe ze er uit zien, het gaat er om of ze goed voor je zijn en of je er blessurevrij door blijft. 

Ik vind het wel erg tof, dat ook Asics (sinds vorig jaar in elk geval, ) steeds meer bezig is met leuke kleuren, leuke kleding en meer ‘fashion’. We moeten natuurlijk wel foto’s kunnen posten hè? 😜 Ook daardoor ben ik dit merk steeds meer gaan waarderen. 

Op Valentijnsdag postte ik een foto met wat foto’s van mijn hardloopvriendjes en vriendinnetjes. Bijzonder genoeg zijn zes van de dertig Frontrunners, mensen die ik als goede vriend of hardloopvriendin beschouw. Van de overige 24 heb ik al eens kennis kunnen maken met vijf, waarvoor ik bijzonder veel respect heb. Moet je nagaan hoe tof de rest dan wel niet moet zijn!?! In de whatsappgroep die we hebben, is het al heel erg duidelijk dat we er allemaal heel veel zin in hebben. 


Ik hoop dat we zulke vette dingen mogen gaan organiseren, dat jullie ook mee komen doen! En voor Asics hoop ik natuurlijk dat ik jullie kan overtuigen van de kwaliteit van het spul en dat jullie massaal de winkel in duiken! Misschien wil je volgend jaar zelf ook wel Frontrunner worden. 

Ik loop voorlopig nog even op wolken. En nee, dan bedoel ik niet de cumulus of de nimbus, gekkie! Ik loop op  ASICSDynaflyte, je weet toch? Haha! #DontrunFLY 

7 thoughts on “#nevernotflying

  1. Ik vind je een inspirerende vrouw Peet! He motiveerd en inspireerd enorm! Je brengt zeker over dat je hardlopen leuk vind en het ook echt zo is! Ik denk dat dat ook erg belangrijk is. Je geniet zo! Oprecht 1 van de frontrunners! Liefs Esther

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

